تکنولوژی های سال 2014

سلام برشما طرفداران وبلاگ من

 
 
تکنولوژی های سال 2014
|

یک . سال ۲۰۱۴ سال تکنولوژی های پوشیدنی

در سال ۲۰۱۳ گوگل عینک هوشمند خود را به بازار عرضه کرد که البته با انتقادهایی از جمله نقض حریم خصوصی افراد مواجه شد . از طرفی به دلیل قیمت بالایی هم که داشت با استقبال خوبی روبه رو نشد اما از آنجایی که قرار است در سال جدید تکنولوژی های پوشیدنی وارد فاز اصلی شوند گوگل هم قرار است تا با انجام یک سری تغییرات در عینک هوشمند خودش و همچنین کاهش قیمت آن ، آن را با یک ظاهر جدید به بازار عرضه کند .

دو . سال ۲۰۱۴ سال افزایش سایز صفحه های نمایش

با عرضه ی Note3 توسط سامسونگ با اندازه ی ۵٫۷ اینچ و Galaxy S4 با اندازه ی ۵ اینچ کم کم دیگر شرکت ها هم به فکر افزایش اندازه ی فبلت ها و دیگر دستگاه های خود افتادند تا جایی که بنا به خبر های رسیده این تغییرات به اپل هم رسیده و هم اکنون در حال آماده سازی گوشی جدید خود iPhone6  با اندازه ی ۵ اینچ برای عرضه در سال ۲۰۱۴ می باشد . همچنین خبرهایی هم مبنی بر طراحی یک تبلت ۱۲ اینچی توسط اپل وجود دارد.

سه . سال ۲۰۱۴ سال ساعت های هوشمند

با عرضه ی نا موفق Galaxy Gear در سال ۲۰۱۳ بازار ساعت های هوشمند با شکست مواجه شد . افراد به دلیل کمبود برنامه های مختلف برای آنها ، عمر کم باتری آنها و همچنین گران بودن آنها استقبال زیادی از ساعت های هوشمند نکردند اما بنا به گفته های منبع خبری از شرکت اپل قرار است با عرضه ی iWatch اپل در این صنعت تحول عظیمی ایجاد کند که در صورت موفقیت اپل ساعت های هوشمند هم راه خودشان را پیدا خواهند کرد .

چهار . سال ۲۰۱۴ سال بازگشت منوی استارت به ویندوز

از آنجایی که قرار است مدیر اجرایی جدید مایکروسافت در سال ۲۰۱۴ معرفی شود احتمالا سیاست های کلی این شرکت هم متحول خواهند شد . از آنجایی هم که کاربران به دنبال اضافه شدن منوی استارت هستند قرار است ویندوز ۸٫۲ که جدیدترین نسخه ی ویندوز است در سال ۲۰۱۴ به همراه منوی استارت و ظاهر کلاسیک و با یک رابط کاربری جدید به بازار بیاید که بنا به گفته های مایکروسافت قرار است نسخه های جدیدتر ویندوز هم به صورت یک پارچه و با پلت فرم های یکسان به بازار عرضه شوند .

پنج . سال ۲۰۱۴ سال سیستم عامل Chrome

با انتشار این سیستم عامل در سال ۲۰۱۳ و استقبال خوب افراد از آن ، قرار است تا این سیستم عامل مبتنی بر مرورگر گوگل  در سال جدید با امکانات جدید و ظاهری متفاوت به بازار عرضه شود . قابل دسترس بودن آن و قیمت مناسب آن برای کاربران باعث محبوبیت این سیستم عامل در بین کاربران شده است .

شش . سال ۲۰۱۴ سال تحول در دنیای بازی های دیجیتال

با عرضه ی هدست جدید Oculus Rift که حرکات گردن افراد را در حین بازی کنترل می کند دنیای بازی های دیجیتال متحول شد و قرار شد تا نسخه های بعدی این محصول در سال ۲۰۱۴ هم عرضه شود . از طرفی سیستم بازی ماشین بخار هم در بعد نرم افزاری و سخت افزاری بازی و گیم بعد تازه ای را به وجود آورد که در سال ۲۰۱۴ قرار است کامل تر و جامع تر شود .

هفت . سال ۲۰۱۴ سال دوربین های ۳ بعدی

بعد از اختراع دوربین دو لنزه ی Creative Senz3D توسط شرکت Intel  این عرصه با تحول عظیمی رو به روشد . در سال ۲۰۱۴ اولین دوربین های سه بعدی را روی اولترا بوک ها و لپ تاپ ها  خواهیم دید که دارای  قدرت ادراک عمیق و کاربرد زیادی هستند .

هشت . سال ۲۰۱۴ سال گوشی های خمیده و رزولوشن بالا

اگر نگاهی به سیر صعودی رزولوشن ها از سال ۲۰۱۲ تا به حال بیاندازیم می بینیم که در سال ۲۰۱۲ رزولوشن دستگاه ها ۷۲۰ پیکسل بوده و در سال ۲۰۱۳ به ۱۰۸۰ پیکسل رسیدند و به همین روال رو به افزایش هستند تا جایی که قرار است Galaxy S5 که در سال جدید عرضه خواهد شد با رزولوشن فوق العاده ی ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل خواهد بود . همچنین قرار است تا سال ۲۰۱۵ نمایشگر های ۴K جای این نمایشگر های فعلی را بگیرند .

نه . سال ۲۰۱۴ سال USB Power Delivery

 به کمک این تکنولوژی می توان ۱۰۰ وات برق را به صورت استاندارد به لپ تاپ خود منتقل کنید در واقع این قطعه نقش توزیع کننده ی برق را دارد  و در صورتی که اداپتور برق لپ تاپتان گم شود می توانید به کمک آن لپ تاپتان را شارژ کنید . در سال ۲۰۱۴ ما شاهد عرضه ی رسمی این محصول خواهیم بود .

ده . سال ۲۰۱۴ سال PC های اندرویدی

با عرضه ی لپ تاپ های اندرویدی در سال ۲۰۱۳ توسط شرکت های HP و Acer گفته می شود در سال ۲۰۱۴ PC های اندرویدی هم به بازار خواهند آمد که به دلیل قیمت مناسب و کاربرد زیاد آنها از استقبال خوب افراد بهره مند خواهند شد .


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






نویسنده : علی
تاریخ : یک شنبه 4 اسفند 1392
زمان : 18:37